Gastvrijheid gaat over persoonlijke aandacht
Al een paar dagen lang ervaar ik gezonde spanning. Eindelijk even een weekendje samen weg zonder de dagelijkse moetjes en beslommeringen. En dit keer ook zonder de kinderen. Even 100% quality time met elkaar. En dat lekker omringd door de natuur. Nog even de laatste spullen in de auto en dan vamos. Super dat we dit charmante hotel hebben kunnen boeken, althans zo oogt het op de hotelwebsite. De reviews zijn ook prima, al heb ik verder niks kunnen vinden over de bedden, of deze goed zijn. Ik hecht nogal aan een goede nachtrust.
Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld een douchekop die verstopt zat waardoor er een dun piesstraaltje uit kwam. En laat ik het dan nog maar niet hebben over die keer, dat er iets onder het bed rolde en we liever niet gezien hadden wat daar allemaal lag aan ranzigheid. Die plek was blijkbaar onbekend terrein voor de housekeeping. Echt smerig. Geen fijne ervaringen en daar baal ik dan van, want je geeft er toch je geld aan uit. En nog erger, je verheugt je op een ontspannend weekend weg, wat het dan allerminst is. Onze review naderhand loog er
3 Tekenen dat uw matras te zacht is
Hoe belabberd is het als je na 8 uur slapen alles behalve uitgerust wakker wordt. En daardoor overdag minder geconcentreerd bent, je minder energiek voelt of het tekort aan slaap zelfs je stemming negatief beïnvloedt. Internet staat bol van tips wat je het beste kunt doen om beter te gaan slapen. Zo zou je ’s avonds je telefoon moeten in een of andere hoek moeten gooien, vooral geen Netflix moeten kijken, dat wijntje na 20 uur moeten laten staan en bij voorkeur een uur voor het slapen gaan in bad en daarna nog wat yoga of meditatie oefeningen moeten doen.
Laten de meesten van ons daar nou net geen zin in hebben. En hoe frustrerend is het als je wel dingen probeert voor een betere nachtrust maar na een paar weken nog helemaal niks is veranderd.
Het eerste wat mensen doen zodra ze de hotelkamer binnenstappen
Wat doet u zodra u de hotelkamer de eerste keer binnenstapt? De temperatuur regelen, de schoenen uitgooien, koffer uitpakken, naar de wc of het bed voelen? Wist u dat we op hoe het bed oogt, besluiten of we er direct even op gaan liggen? En wist u ook dat wanneer het bed niet uitnodigend genoeg op ons overkomt, we het voorzichtig gaan onderzoeken en zelfs onder het bed gaan kijken? We er in ieder geval niet spontaan op gaan liggen.
Allemaal handelingen waar u zich mogelijk niet altijd bewust van bent als hospitality ondernemer? En er mogelijk ook van uitgaat dat dit allemaal goed geregeld wordt door de housekeeping binnen uw hotel of vakantiepark?
Schrik van de representatie
Niets blijkt minder waar. Onze ervaring bij ondernemers die wij mogelijk begeleiden in het creëren van het upgraden van de slaapbeleving, is dat deze soms echt schrikken van

3 Focuspunten waarom upgraden van slaapcomfort zo belangrijk is
Heerlijk toch dat gevoel dat – zodra je de hotelkamer binnenstapt – het bed er zo uitnodigend uitziet, dat je dit het liefst direct wilt proberen? En je ervaart dat je de volgende ochtend met een zalig uitgerust gevoel wakker wordt. Hunkerend naar nog een uurtje langer liggen. Omdat het zo weldadig voelt. En dat je, als dit comfortabele hotelmatras in je koffer zou passen, deze het liefst mee naar huis zou nemen?”
Wist u dat gasten bij binnenkomst op de kamer meestal als eerste het bed testen? Desnoods door erop te springen.
Hotelbed populairder dan ooit
Het comfort, de presentatie vormen een beleving bij uw gasten. Helaas wordt dit nog al te vaak onderschat. En lezen wij reviews op bijvoorbeeld Tripadvisor of Booking.com dat de bedden slecht ….
Brute kracht
Gisterenavond was de laatste aflevering van Brut172 waarin RTL4 topchef Hans van Wolde geruime tijd volgde in het realiseren van zijn droom: het beste restaurant van Nederland worden. Hans heeft hiervoor in krap 2 jaar een carréhoeve in Reijmerstok omgetoverd tot een hemelse dining spot, uiteraard met culinaire hoogstandjes maar ook qua ambiance een lust voor het oog.
Ondernemersgeest
Prachtig om te zien hoe deze bezielende ondernemer zich tegenslag na tegenslag…
